Reklama

Reklama

Wyniki ankiety
Biblioteka Sępólno

Biblioteka Publiczna im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim między 7 a 13 października 2016 roku przeprowadziła badania ankietowe wśród mieszkańców gminy Sępólno. Chcemy wszystkim serdecznie podziękować za udzielone odpowiedzi. Państwa opinie pozwolą nam dostosować ofertę do oczekiwań mieszkańców. Jak już wcześniej zaznaczyliśmy, wszystkie odpowiedzi zostały potraktowane poufnie.

W badaniu udział wzięło 433 ankietowanych w różnym wieku: 28,4% w przedziale wiekowym 16-25 lat 26,3% w przedziale wiekowym 26-44 lat 18% w przedziale wiekowym 11-15 lat 15,5% w przedziale wiekowym 45-60 lat 10,2% powyżej 60 lat 1,6% poniżej 10 lat.

Zdecydowaną większość ankietowanych stanowiły kobiety (63,3%).

Aż 88,5 % biorących udział w badaniu korzysta lub korzystało z usług biblioteki.

68,6% ankietowanych nie widzi utrudnień w korzystaniu z usług placówki. Dla 10,4% badanych problem stanowią bariery architektoniczne oraz godziny otwarcia instytucji. 9,2% wskazało niedogodną lokalizację, a 5,5% - nieodpowiednie zasoby i zbiory.

Większość użytkowników (77,4%) odwiedza bibliotekę w celu wypożyczenia książek. Pozostali wskazali udział w wydarzeniach kulturalnych (19,9%), korzystanie z czytelni (14,5%), korzystanie z darmowego Internetu i komputera (13,2%). Oprócz tego ankietowani chętnie biorą lub wzięliby udział w kursach i zajęciach edukacyjnych (10,4%) lub wypożyczają zbiory audiowizualne i regionalia 2,8%. Na inne cele wskazało 1,8 badanych. Tylko 7,2 % badanych nie korzysta z usług biblioteki.

Ankietowani mieli również wskazać źródło informacji na temat wydarzeń w bibliotece. Największy odsetek ankietowanych, bo 37,4%, czerpie informacje z prasy;. niewiele mniej (37%) - ze strony internetowej lub facebookowego profilu biblioteki. Badani wskazali również na bezpośredni kontakt z biblioteką (31,4%) lub znajomych (21,5%), plakaty i ulotki (18,9%) oraz inne strony internetowe (9,7%).

Badani zostali także zapytani o ocenę dostępności informacji o ofercie biblioteki. Dla 61,4% informacje te są łatwo dostępne. Najmniejszy odsetek ankietowanych (0,9%) określił je jako trudno dostępne. 27,5% badanych uważa informacje za w miarę dostępne. Zdania na ten temat nie ma 10,2% ankietowanych.

W przeprowadzonej ankiecie należało ocenić życzliwość, uprzejmość i kompetencje pracowników biblioteki, ich znajomość zbiorów i umiejętność doradzania oraz szybkość i sprawność obsługi, a także atrakcyjność przygotowanych zajęć. Zdecydowana większość ankietowanych (blisko 70%) ocenia pracowników bardzo dobrze. Tylko niecały procent badanych wskazał na najgorszą ocenę.

Biblioteka Sępólno

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Top