Reklama

Jak przygoda to tylko w Warszawie... (FOTO)
nadesłane

W kwietniu 2014 roku, uczniowie Zespołu Szkół im. Królowej Jadwigi w Wałdowie wraz z opiekunką panią Haliną Kozłowską wybrali się na wycieczkę szkolną do Warszawy. W wyprawie tej udział brali uczniowie klasy piątej i szóstej oraz pierwszej gimnazjum. Towarzyszył im również przewodnik.

Uczestnicy wyprawy do stolicy podzielili się wrażeniami:

"Wyjechaliśmy z Wałdowa o godzinie 730. Jechaliśmy zgodnie z wytyczoną trasą. Na miejsce dotarliśmy około godziny 1300. Już podczas podróży mogliśmy podziwiać piękne widoki zza szyby autokaru. Nasz przewodnik opowiadał bardzo ciekawie. Wszyscy z zainteresowaniem słuchali go. Podróż minęła naprawdę szybko.

Gdy dotarliśmy na miejsce, poszliśmy zwiedzać naszą piękną stolicę Na pierwszy ogień zaplanowany był Sejm i Senat. Kompleks budynków Sejmu i Senatu jest usytuowany na skarpie wiślanej w rejonie ulic Wiejskiej, Górnośląskiej i Piotra Maszyńskiego. Warto było zwiedzić to miejsce, wygląda zupełnie inaczej niż w telewizji. Przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o pracy tych instytucji. Na moment zatrzymaliśmy się przed pomnikiem Polskiego Państwa Podziemnego. W drodze powrotnej z Sejmu mogliśmy zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza, niestety tylko zza szyb autokaru.

Kolejnym punktem naszej podróży był hotel "Ibis", w którym zostaliśmy zakwaterowani. Z okien hotelu mieliśmy bardzo piękny widok na oświetlony nocą Stadion Narodowy.

Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego. Przebywaliśmy tam ponad 3 godziny. Przewodnik oprowadzał nas po królewskich komnatach. Zmęczeni chodzeniem, zatrzymaliśmy się na odpoczynek i obiad w restauracji Magdy Gessler "Polka". Obok Zamku Królewskiego widnieje ogromna Kolumna Zygmunta. Następnie przeszliśmy na Stare Miasto, stoi tam pomnik Syrenki. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Kolejnym punktem zwiedzania był Barbakan i pomnik Małego Powstańca. W planie tego dnia był jeszcze pomnik i Muzeum Fryderyka Chopina.

Kolejną atrakcją była podróż metrem. Tą szybką koleją dojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. Windą dotarliśmy na najwyższe piętro, aby z wysoka podziwiać piękną panoramę Warszawy. Odwiedziliśmy jeszcze galerie handlowe, aby zorientować się w modowych trendach mieszkańców stolicy. Po takim dniu pełnym wrażeń, komunikacją miejską pojechaliśmy do hotelu. Tam czekał na nas zasłużony odpoczynek.

Następnego dnia wyruszyliśmy kontynuować nasze zwiedzanie. Tym razem rozpoczęliśmy od galerii widokowej Stadionu Narodowego. Obiekt robi naprawdę ogromne wrażenie. Ludzie pracujący na płycie boiska wyglądali jak mrówki. Następnym punktem naszej wycieczki było Centrum Nauki Kopernik. W Koperniku nie ma przewodników, tutaj każdy sam wybiera swoją ścieżkę i decyduje, jakie doświadczenia chce przeprowadzić. My skorzystaliśmy jednak z pomocy animatorów, którzy objaśniali nam zjawiska naukowe. W Koperniku spędziliśmy ponad trzy godziny. Pozostał nam tylko czas na posiłek. Wszyscy z radością przyjęli wiadomość o wizycie w Mc Donald’s. Podróż powrotna minęła szybko i bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów.

Wycieczka do Warszawy to naprawdę niesamowite przeżycie. Jest tam tyle ciekawych miejsc wartych obejrzenia. Trzy dni to stanowczo za mało, nie udało nam się zwiedzić Łazienek Królewskich czy cmentarza na Powązkach, ze względu na brak czasu. Myślimy jednak, że wkrótce znowu tam się wybierzemy, aby podziwiać i poznawać naszą historię.

Polecamy wszystkim odwiedzenie Warszawy. Gwarantujemy niezapomniane wrażenia." - wrażeniami podzieli się uczniowie klasy VI.